SIKKERHED

ACTIVE CITY BRAKE

/image/93/8/peugeot_suv2008_layout4-4.62938.jpg

Active City Brake* er en ny teknologi, der forhindrer kollision eller begrænser kollisionskraften, hvis føreren ikke når at bremse i tide ved bykørsel under 30 km/t.

Øverst i forruden er der placeret en lasersensor med kort rækkevidde (LIDAR teknologi), som registrerer forhindringer foran bilen, f.eks. en forankørende** eller stilleholdende bil. Systemet foretager automatisk en kraftig nedbremsning*** for at undgå kollision eller begrænse konsekvenserne, ved at reducere kollisionshastigheden. I visse tilfælde standses bilen automatisk helt, og derved undgås kollision med bilen foran.

ESP

/image/93/9/peugeot_suv2008_layout1-4.62939.jpg

Den kompakte Peugeot 2008 Crossover har ESP (Electronic Stability Program) som standard. Systemet indeholder funktionerne ASR (anti-spin), CDS (dynamisk stabilitetskontrol), EBA (nødopbremsningssystem), ABS og EBD (elektronisk bremsekraftfordeling).

Afhængigt af motortype kan ESP systemet være kombineret med Hill Assist, som fastholder bilen et kort øjeblik * ved igangsætning på en skråning, så føreren får tid til at flytte foden fra bremsepedalen til speederpedalen, uden at bilen ruller.

KARROSSERI

/image/03/6/peugeot_208_2015_181_fr.63036.jpg

Peugeot 2008 Crossover har et ultra-let karrosseri. Det er konstrueret, så det optager mest mulig energi ved forskellige typer kollision og dermed minimeres konsekvenserne for føreren, passagererne og andre involverede trafikanter.

Dette giver en robust og let bil*, som er manøvredygtig, har et lavt brændstofforbrug og giver masser af køreglæde.

AIRBAGS

/image/94/1/peugeot_suv2008_layout5-2.62941.jpg

I tilfælde af kollision beskyttes fører og passagerer i Peugeot 2008 af 6 airbags:

  • 2 frontairbags, som beskytter førerens og forsædepassagerens hoveder og bryst i tilfælde af frontalkollision.
  • 2 sideairbags foran, som beskytter føreren og forsædepassageren i tilfælde af sidekollision.
  • 2 gardinairbags, som beskytter førerens og for- og bagsædepassagerernes hoveder.

STATISKE DREJELYGTER

/image/94/2/peugeot_suv2008_layout4-3.62942.jpg

Når nærlyset eller fjernlyset er tændt, hastigheden er under 40 km/t, og man aktiverer blinklyset eller drejer rattet forbi en vis vinkel, sørger dette system* for, at tågeforlygten oplyser indersiden af svinget (bykørsel, snoede veje, vejkryds, parkeringsmanøvrer, osv.).