TEKNISKE INFORMATIONER

EAT6 GEARKASSE

/image/03/8/peugeot_208_2015_159_fr.63038.jpg

Peugeot 2008 med 1.2 L PureTech 110 hk S&S motor er forsynet med en EAT6 automatgearkasse med 6-trins converter, der sikrer lavere brændstofforbrug og bedre køreoplevelser. Den er forsynet med Quickshift teknologi, som sikrer hurtigt, glidende gearskifte samt mulighed for at skifte flere gear ad gangen.

Desuden er ydelsen (energieffektiviteten) næsten den samme som for en manuel gearkasse takket være reduceret intern friktion og optimeret converter-funktion.

Det viser sig ved, at forskellen i udledning i forhold til en manuel gearkasse er helt nede på 7 g/km CO2, hvilket giver denne gearkasse en høj placering, når det gælder drift og forbrug.

PureTech MOTORER

/image/94/5/peugeot_suv2008_layout4-7.62945.jpg

Denne kompakte, rene og højtydende 3-cylindrede motor er effektiv højteknologi i koncentreret form. Den rolige motorgang – lige fra de laveste omdrejninger – gør den til en af de bedste på markedet, og der er perfekt balance mellem momentet ved lave omdrejninger og effekten. Den banebrydende teknologi har gjort det muligt at reducere forbruget og CO2 udledningen med op til 25%.

I kombination med den nye EAT6 automatgearkasse har 1.2 L PureTech turbo, 110 hk S&S EAT6 en CO2 udledning ved blandet kørsel på kun 110 g/km, hvilket gør den til en af de bedste benzinmotorer med automatgear i klassen.

BlueHDi MOTORER

/image/94/6/peugeot_suv2008_layout4-6.62946.jpg

På den kompakte Peugeot 2008 Crossover, fås 1.6 L BlueHDi motoren med en kombination af SCR-teknologi* og parktikelfilter med additiv. Denne motor opfylder Euro 6 normen, og kombinerer høj ydelse, lavt brændstofforbrug og lav emission. De kommer alle under 97 g/km CO2 og over 27 km/l ** og derfor er familien af 1.6 L BlueHDi dieselmotorer den mest økonomiske og effektive på markedet.

PARTIKELFILTER OG SCR

/image/94/7/peugeot_suv2008_layout1-7.62947.jpg

BlueHDi teknologien gør det muligt at reducere brændstofforbruget* takket være SCR teknologien** og FAP***.

SCR systemet, som er placeret før partikelfilteret sikrer:

  • Reduceret udledning af NOx (oxydes d’azote) med op til 90%
  • Reduceret udledning af CO2 og brændstofforbrug (op til 4% i forhold til Euro 5 motorerne)
  • Systemet kommer hurtigt op i fuld funktion efter start af bilen, da det fungerer godt ved lave temperaturer.

STOP & START

/image/94/8/peugeot_suv2008_layout4-5.62948.jpg

Den hurtige, effektive og støjsvage Stop & Start teknologi, stopper motoren midlertidigt, når bilen standses helt. Dette begrænser brændstofforbruget og reducerer udledningen af CO2.

Når bremsepedalen slippes, starter motoren øjeblikkeligt igen uden nogen form for støj eller vibrationer.

DIMENSIONER

  • /image/94/9/peugeot_suv2008_layout-14_1-2.62949.jpg

    LÆNGDE

  • /image/95/1/peugeot_suv2008_layout-14_2-2.62951.jpg

    INDVENDIGT

  • /image/95/3/peugeot_suv2008_layout-14_3-2.62953.jpg

    BAGAGERUM