Showroom

PEUGEOT 208 5-dørs

Fra 129.990 kr.

102g i

22.7l i

TEKNISKE INFORMATIONER

EAT6 GEARKASSE

/image/03/8/peugeot_208_2015_159_fr.63038.jpg

Ny Peugeot 208 med 1,2 e-THP PureTech 110 hk motor er forsynet med en 6-trins EAT6 automatgearkasse med 6-trins converter, der sikrer lavere brændstofforbrug og bedre køreoplevelser. Den er forsynet med Quickshift teknologi, der sikrer hurtigt, glidende og behageligt gearskifte.

Desuden er energieffektiviteten næsten den samme som en manuel gearkasses takket være reduceret intern friktion og optimeret converter funktion.

Det viser sig ved, at forskellen i CO2 udledning i forhold til en manuel gearkasse er helt nede på 1 g/km, hvilket giver denne gearkasse en god position, når det gælder funktion og forbrug.

PureTech motorer

/image/99/5/peugeot_essence_2015_152.62995.jpg

Denne kompakte, rene og højtydende 3-cylindrede motor er effektiv højteknologi i koncentreret form. Den rolige motorgang - lige fra de laveste omdrejninger - gør den til en af de bedste på markedet, og balancen mellem moment ved lave omdrejninger og effekt er perfektionneret. Den banebrydende teknologi har gjort det muligt at reducere forbruget og CO₂ udledningen med 25%

På ny Peugeot 208 har disse økonomiske benzinmotorer alle et blandet forbrug på mindst 22,2 km/l*

I kombination med den nye EAT6 automatgearkasse har versionen 1.2 e-THP PureTec 110 hk, en CO₂ udledning på kun 104 g/km*, hvilket gør den til én af de bedste benzinmotorer med automatgear i klassen.

BlueHDi motorer

/image/99/6/peugeot_diesel_2015_186_fr.62996.jpg

Den nye generation BlueHDi motorer i ny Peugeot 208 opfylder Euro 6 forureningsnormen.*

BlueHDi motorerne har høj ydelse, lavt brændstofforbrug og begrænset emission. Alle nye Peugeot 208 med 1,6 BlueHDi motorer udleder under 95 g/km CO₂ og kører min. 27,8 Km/L**, hvilket gør dem til de mest økonomiske og effektive dieselmotorer på markedet. Versionerne med 75 hk og 100 hk har rekordlav CO₂ emission ved blandet kørsel på 79 g/km.

De har alle Stop & Start system med forstærket starter.

PARKTIELFILTER OG SCR

/image/99/7/peugeot_208_2015_183_fr.62997.jpg

BlueHDI systemet mindsker brændstofforbruget* ved hjælp af teknologierne SCR ** og FAP***

Tilsammen sikrer SCR-systemet og partikelfilteret, at:

  • Udledningen af NOx (kvælstofilte) reduceres med op til 90%.
  • 99,9% af partiklerne fjernes.
  • CO₂ udledningen og brændstofforbruget mindskes (op til -4% i forhold til Euro 5 motorerne).
  • Katalysatoren opvarmes hurtigere efter start af motoren.

STOP & START

/image/99/8/peugeot_208_2015_422_fr.62998.jpg

Den hurtige, effektive og støjsvage Stop & Start teknologiteknologi sætter motoren på standby, når bilen holder stille i f.eks. lyskryds. Dette giver et lavere brændstofforbrug og reducerer CO2 udledningen.

Når bremsepedalen slippes, starter motoren øjeblikkeligt, helt uden støj og vibrationer.

REKORDLAVT BRÆNDSTOFFORBRUG

/image/99/9/peugeot_208_2015_422_fr.62999.jpg

Ny Peugeot 208 med 1.6 BlueHDi 100 hk dieselmotor og 5-trins manuel gearkasse har sat ny rekord i lavt brændstofforbrug, under opsyn af UTAC,* på testbanen i Belchamp i Frankrig.

Der blev kørt 2.152 km på 38 timer,** på 43 liter diesel, hvilket giver et gennemsnitligt forbrug på 50 Km/L. Rekorden understreger, hvor effektive Euro6 BlueHDi dieselmotorerne er, og hvor meget de bidrager til at nedbringe CO2 udledningen.

Den nye Peugeot 208 er dermed benchmark for en serieproduceret bil med forbrændingsmotor.