Showroom 308

PEUGEOT 308 SW

Fra 224.315 kr.

109g i

23.8l i

TEKNISKE INFORMATIONER

PureTech BENZIN TEKNOLOGI

/image/88/8/moteur-pure-tech.66888.jpg

Den nye Peugeot 308 SW 1.2l e-THP 130 hk introducerer den nye 3-cylindrede PureTech motor, i en version med turbokompressor og 6-trins manuel gearkasse eller EAT6 6-trins automatgearkasse (Efficient Automatic Transmission 6). Denne kompakte, rene og højtydende motor er effektivitet og højteknologi i koncentreret form. Den er forsynet med direkte højtryksindsprøjtning (200 bar), en ny generation højtydende turbo (240.000 omdr./min.) og har en god kørbarhed allerede fra de laveste omdrejninger. Med et maks. moment på 230 Nm ved 1750 omdr./min., er balancen mellem moment ved lave omdrejninger og effekt en af de bedste på markedet. Endvidere er 95% af momentet til rådighed mellem 1500 og 3500 omdr./min., hvilket giver optimal kørsel under alle forhold.

Den kompakte størrelse, lave vægt og de innovative lavfriktionsmaterialer har været afgørende i bestræbelserne på at opnå en højtydende og økonomisk motor uden at gå på kompromis med driftssikkerhed og robusthed. Den banebrydende teknologi har gjort det muligt at reducere forbruget og CO2 udledningen med 21%.

BLUE e-HDi DIESELMOTORER

/image/90/2/blue-hdi-gallerie-1920x1080.66902.jpg

Blue e-HDi er betegnelsen på Peugeots Euro 6 Diesel motorer. Denne teknologi reducerer mængden af Nox'er i udstødningen drastisk - med mere end 90% -, mindsker udledningen af CO2 og brændstofforbruget, og fjerner 99,9% af partiklerne.
Den nye Peugeot 308 SW fås fra lanceringen med en 2,0l Blue e-HDi motor med 150 hk og manuel gearkasse eller 6-trins EAT6 automatgearkasse (Efficient Automatic Transmission 6). Desuden fås også 1,6l Blue e-HDi 120 hk med manuel 6-trins gearkasse.

1,6 Blue e-HDi motoren med 120 hk, der er kun udleder 85 g CO2 pr. km, har en god balance mellem høj ydelse og lavt forbrug. Med 120 hk og et maks. moment på 300 Nm fra 1750 omdr./min. er denne brændstoføkonomiske version en af "grundstenene" i Peugeots motorprogram. Den nye 2,0l Blue e-HDI motor med 150 hk forener høj ydelse og lav udledning. Med et maks. moment på 370 Nm ved 2000 omdr./min. og stor smidighed har ny Peugeot 308 SW med denne motor og manuel 6-trins gearkasse, en CO2 udledning fra 99 g/km. Denne motor fås også med en 6-trins EAT6 automatgearkasse (Efficient Automatic Transmission 6). Denne nye automatgearkasse har Quickshift teknologi, som giver et hurtigere gearskifte og høj brugervenlighed.

PEUGEOT OG MILJØET

/image/93/2/peugeot_et_lenvironnement1.66932.jpg

Peugeot tilbyder et bredt udvalg af biler med lavt emissions-niveau. Mere end halvdelen af alle solgte Peugeot biler på verdensplan udleder under 140 g CO2 pr. km. Dette resultat skyldes anvendelsen af effektive teknologier, som Peugeot er førende indenfor bl.a. dieselmotorer med partikelfilter (lanceret i 2000), som nu findes på en bred del af modelprogrammet, og som er monteret på mere end 2,1 millioner biler (reduktion af dieseludledningen med 99,99 %). Dette selvrensende system fjerner dieselpartikler ned til grænsen af det målbare (0,004 g/km). Desuden anvendes den banebrydende Stop & Start teknologi og en ny generation af HDi- og benzinmotorer.