Showroom 308

PEUGEOT 308 SW

Fra 224.315 kr.

109g i

23.8l i

TEKNOLOGI

Den nye Peugeot 308 SW indeholder den nyeste teknologi, som gør køreturen mere komfortabel og hjælper dig på vej. Du vil nyde hvert sekund.

EFFEKTIVE MOTORER

/image/90/1/pure-tech-gallerie-1920x1080.66901.jpg

PureTech

Den nye Peugeot 308 SW 1.2l e-THP 130 hk introducerer den nye 3-cylindrede PureTech benzinmotor i en version med turbokompressor og 6-trins manuel gearkasse eller EAT6 6-trins automatgearkasse (Efficient Automatic Transmission 6).

De kompakte dimensioner, den reducerede vægt og de innovative lavfriktionsmaterialer har været afgørende i bestræbelserne på at opnå en højtydende og økonomisk motor uden at gå på kompromis med driftssikkerhed og robusthed. Denne banebrydende teknologi har medført en reduktion af forbruget med 21% samt en betydelig reduktion af udledningen af CO2.* Med den nyankomne motor i familien af 3-cylindrede PureTech benzinmotorer, kan den nye Peugeot 308 SW både byde på lavt forbrug og gode køreoplevelser.

/image/90/2/blue-hdi-gallerie-1920x1080.66902.jpg

Blue e-HDi motorer

Ny Peugeot 308 SW fås med mange forskellige nye teknologier, heriblandt Blue e-HDi på Euro 6 dieselmotorerne. Blue e-HDi kombinerer SCR systemet (Selective Catalytic Reduction og partikelfilter med additiv og reducerer hermed udledningen af NOx (kulilte) drastisk – med mere end 90 % -, samt udledningen af CO2, brændstofforbruget og eliminerer udledningen af partikler med 99,9 %**.

EAT6 GEARKASSE

/image/87/6/boite-de-vitesse-eat6.66876.jpg

Den nye 6-trins automatgearkasse EAT6 (Efficient Automatic Transmission 6) har Quickshift teknologi, som sikrer hurtigt gearskifte og fantastisk brugervenlighed. Desuden sikrer den en drastisk reduktion af udledningen af CO2.

Denne gearkasse fås i kombination med 2,0 l BlueHDi 150 hk motoren, og i løbet af 2014 bliver den tilgængelig til 1,2 l e-THP 130 hk motoren.

DRIVER SPORT PACK

i

Driver Sport Pack fås som option til dem, der elsker dynamisk kørsel. Føreren kan aktivere systemet ved hjælp af Sport knappen i midterkonsollen. Herefter ændres en almindelig køretur til en køreoplevelse, der glæder alle sanser.
Servostyringen og speederpedalen reagerer hurtigere, motorlyden forstærkes og bliver mere sportslig. Instrumentgruppens visning skifter farve fra hvid til rød, og der vises parametre for bilens dynamiske kørsel (effekt, turbotryk og detaljeret information om acceleration).

/image/87/8/direction-assistee-electrique-peugeot-nouvelle-308.66878.jpg

ELEKTRISK SERVOSTYRING

Ved at anvende elektrisk servostyring i stedet for variabel servostyring med hydraulisk servopumpe opnås en stor reduktion af CO2 udslippet. En anden fordel ved elektrisk servostyring er, at det giver en fantastisk manøvredygtighed ved bykørsel samt reduceret venderadius.

/image/87/9/frein-hill-assist-peugeo-nouvelle-308.66879.jpg

OPEN & GO

I stedet for en almindelig mekanisk nøgle bruges et elektronisk genkendelsessystem Open & Go *  til oplåsning af dørene, og motoren stoppes og startes ved hjælp af et enkelt tryk på Start/Stop knappen. Fordørene låses med en let berøring af det udvendige dørgreb.

/image/88/0/frein.66880.jpg

ELEKTRISK PARKERINGSBREMSE

Den nye Peugeot 308 SW har elektrisk parkeringsbremse som standard på Allure versionerne. Den trækkes automatisk, når bilen standses, og slippes automatisk ved start.

CITY PARK

i

Ved hjælp af ultralydssensorer måler City Park systemet størrelsen på den ledige parkeringsplads, og gør det nemt og sikkert at parkere, både når der er tale om parallelparkering og parkering i bås. City Park styrer rattet og informerer både via display og lydsignaler, mens du betjener speeder, bremse, gear og kobling (manuel gearkasse). Du kan til enhver tid overtage styringen igen ved at tage fat i rattet.

HILL ASSIST

i

Hill Assist funktionen, der gør det lettere at starte bilen på en bakke, er koblet sammen med den elektriske håndbremse. Denne smarte teknologi holder bilen bremset et kort øjeblik (ca. 2 sekunder) ved igangsætning, så man har tid til at flytte foden fra bremsepedalen til speederpedalen, uden at bilen ruller.

REN EFFEKTIVITET

/image/88/3/efficience-peugeot-nouvelle-308-video.66883.jpg

Lige som den nye 308 hatchback er Peugeot 308 SW blevet 140 kg lettere end sin forgænger. Derfor er den, ved sammenligning med biler med samme motor og udstyr, den letteste bil i klassen.
Jagten på overflødige kilo er sat ind på to områder: via en lettere konstruktion, anvendelse af lasersvejsning og innovative lette materialer, så som aluminium og kompositmaterialer. Bremsesystemet er dimensioneret, så det passer til bilens reducerede vægt og medvirker derved også til vægtbesparelsen. Herved opnår den nye Peugeot 308 SW store besparelser i brændstofforbrug og CO2 udledning, uden at det går ud over de gode køreegenskaber.