TEKNISKE INFORMATIONER

DIMESIONER

  • /image/16/1/peugeot_5008_690x345-cote-grand.67161.jpg

    LÆNGDE

  • /image/16/3/peugeot_5008_690x345-avar.67163.jpg

    BREDDE / HØJDE

  • /image/16/5/peugeot_5008_690x345-dimension-2.67165.jpg

    INDVENDIGT

  • /image/16/7/peugeot_5008_690x345-dimensions.67167.jpg

    BAGAGERUMSVOLUMEN

AERODYNAMIK

/image/16/9/aerodynamisme-960x460.67169.jpg

Der er blevet lagt stor vægt på, at 5008's karrosseri og undervogn skal være så aerodynamisk som muligt, for at reducere brændstofforbruget. 5008 har derfor en af de bedste CX værdier i MPV klassen: 0,29.

EURO 5

Motorerne 1,6 VTi 120 hk, 1,6 HDi 114 hk, 1,6 e-HDi 114 hk ESG, 2,0 HDi 150 hk og 2,0 HDi 163 hk er alle forsynet med en særlig software, så de opfylder Euro 5 emissionsnormen.

CO2 UDLEDNING

Ved blandet kørsel kører 5008 1,6 e-HDi 115 hk og 6-trins ESG gearkassei23,3 km/l og udleder ikke mere end 113 g/km CO2.

E-HDI MICRO-HYBRID TEKNOLOGI

/image/19/2/technologie_micro-hybride_e-hdi_1920x1080.67192.jpg

At beskytte miljøet er en af Peugeots største udfordringer. Løsningen er at anvende e-HDi mikro-hybrid teknologien: Et STOP & START systemi af nyeste generation. Det standser automatisk motoren, når bilen standses, f.eks. ved rødt lys eller fuldt stop. Når føreren ønsker at køre videre, startes motoren igen uden støj eller vibrationer. På denne måde reducerer e-HDi systemet brændstofforbrugeti og CO2 udledningen.i. I tilknytning til denne teknologi fås en 6-trins ESG-gearkasse.

GEARKSKIFTEINDIKATOR

Den viser føreren det optimale øjeblik til at skifte gear, så brændstofforbruget optimeres.

PARTIKELFILTER

/image/17/1/filter.67171.png

HDI motorerne er forsynet med partikelfilter, som er et meget effektivt forureningsbegrænsende system. Dette selvrensende system behandler udstødningsgasserne fra brændstoffets forbrænding i motoren. Filteret er med til at fjerne de forurenende dieselpartikler, så partikeludslippet næsten elimineres (0,004 g/km). Denne teknologi gør dieselmotoren meget miljøvenlig.