TEKNISK INFORMATION

Motorerne i ny Peugeot 508 SW nedbringer brændstofforbruget og CO2 emissionen, samtidig med at den høje ydelse bevares.

DIMENSIONER

  • /image/06/9/3.67069.jpg

    LÆNGDE

  • /image/07/1/4.67071.jpg

    BREDDE

  • /image/07/3/21.67073.jpg

    HØJDE

EAT6 AUTOMATGEARKASSE

/image/07/5/peugeot_bv_2014_002_fr1.67075.jpg

Ny Peugeot 508 SW fås med en 6-trins manuel gearkasse eller den nye 6-trins automatgearkasse EAT6 (Effecient Automatic Transmission 6), med Quickshift teknologi, som sikre hurtigt gearskift og fantastisk brugervenlighed.

/image/09/5/mot_2014_050_fr_img.67095.jpg

1.6 e-THP 165 HK S&S BENZINMOTOR

Ny 508 fås med en ny Euro 6 motori: 1.6 e-THP 165 HK S&Si. Den nye 165 hk motor har en reduceret CO2 udledning startende ved 129 g/km (BVM6).

/image/08/9/mot_2014_046_fr_img.67089.jpg

Blue e-HDi MOTOR

Peugeot 508 SW fås også med en BlueHDi motor, hvilket er salgsbetegnelsen for Peugeots Euro 6 dieselmotorer.
Denne teknologi reducerer udledningen af NOx'er (kvælstofilter) drastisk - med mere end 90 % - samt CO2 udledningen og brændstofforbruget, samtidig med at 99,9 % af partiklerne fjernes. Eksempelvis ligger 2,0 L BlueHDi motoren med 150 hk og manuel 6-trins gearkasse og en udledning på kun 105 g CO2 /km (både sedan og SW) som den bedste i klassen med dette effektniveau. Endvidere er den nye version af 2,0L BlueHDi motoren med 180 hk og EAT6 gearkasse blevet typegodkendt til 111 g CO2 /km, hvilket er et af de bedste forhold mellem effekt og forbrug i klassen.