SKIP TO CONTENT
Elektromobilitet

ELEKTROMOBILITET HOS PEUGEOT

Frihed til at vælge


 

Vi tilbyder et bredt udvalg af 100% elbiler og plug-in hybridbiler. Vælg den Peugeot der passer dig bedst, og vælg så, om du vil have en benzin-, diesel- eller elmotor.

Alle vores modeller har masser af plads, både i kabinen og i bagagerummet.

Uanset hvilken model du vælger, kan du vælge mellem flere drivlinjer:

 

  • Mellem en 100 % elektrisk bybil og en SUV,
  • Eller mellem en SUV og en plug-in hybrid.

 

Det er det, vi hos Peugeot kalder POWER OF CHOICE.

Fordelene ved 100% elektrisk kørsel

De 5 "Nuller" for komfortabel kørsel og køreglæde
0 støj
0 gearskifte
0 vibrationer
0 COemission under kørsel
0 brændstoflugt

KØREGLÆDE I EN ELBIL

En elbil øger køreglæden og giver en helt ny køreoplevelse, takket være den flydende og jævne kørsel, fraværet af vibrationer og den øjeblikkelige acceleration.

I byen er elbilens støjsvage elmotor med til at mindske støjforureningen, og sikrer en rolig atmosfære for både fører og passagerer.

Med Peugeot Sport Engineered linjen føres man ind i Peugeots néo-Performance univers.

 

Tag plads bag rattet i Peugeot Sport Engineered 508 og 508 SW med 360 hk og mærk den gode følelse, som høj ydeevne med lav emission giver.

Peugeot 3008 fås i en HYBRID4 version med 300 hk og 4-hjulstræk, der kombinerer ekstra trækkraft, bedre kontrol og lavt forbrug takket være de 2 elmotorer og den regenerative bremsefunktion.

Med den ergonomiske og moderne Peugeot i-Cockpit® førerplads, bliver køreoplevelsen enkel og intuitiv med forbedret komfort og sikkerhed. Den indeholder:
 

  • et kompakt multifunktionsrat 
  • en touch-skærm med 3D navigation og stemmestyring
  • Toggle Switches der giver hurtig og intuitiv adgang til forskellige komfortfunktioner
  • en head-up instrumentgruppe, som gør at du kan holde øjnene på vejen 

 
 

Elbiler og miljøet

Analyse af livscyklusLCA : Life Cycle Analysis. :
 

Ifølge en undersøgelse foretaget af Transport & Environnement (T&E) udleder en elbil 50 % mindre CO2 i løbet af hele sin livscyklus i forhold til en gennemsnitlig europæisk bil med forbrændingsmotor.

Peugeots elbiler udleder hverken C02 eller forurenende udstødningsgasser under kørsel.

En elbils CO2 balance afhænger af måden, elektriciteten produceres på, men også af CO2 udledningen i forbindelse med produktion af batteriet.

Produktionen af elbiler og drivbatterier

En elbils drivbatteris bestanddele:
 

  • Et litium-ion batteri indeholder ingen sjældne jordartsmetaller.
  • Stål, aluminium og plast er de 3 vigtigste bestanddele.

 

I forbindelse med forsyning af råvarer kræver Peugeot af sine leverandører, at de:
 

  • sikrer sig, at disse materialer skaffes på ansvarlig måde,
  • at de giver en detaljeret beskrivelse af bestanddelene i de anvendte materialer og deres kilder for visse produkter.
Genanvendelse af batterier
Siden 2012 har Peugeot genanvendt brugte batterier fra elbiler og plug-in hybridbiler. Vi har et samarbejde flere partnere, der er specialiserede i håndtering af brugte batterierLithium-Ion (Li-ion) og Nikkel-Metalhydrid (NiMh). .

F.eks. har vores partner i Frankrig fået en sølvmedalje af organisationen ECOVADIS, for at være en virksomhed, der har påtaget sig et samfundsmæssigt og socialt ansvar. Med andre ord har de bidraget til at håndtere brugte batterier på ansvarlig vis.

Overalt i verden tager Stellantis koncernen aktiv del i dette område ved at udvikle partnerskaber, der gør det muligt at optimere batteriernes levetid ved at tage højde for den totale livscyklus fra reparationen, genfremstilling, søgning af genbrugsløsninger, indtil det sidst skal genanvendes. 

Partnerskab med Office National des Forêts (ONF)

På Peugeots initiativ I 1998 startede projektet »Puits de Carbone Forestier PEUGEOT-ONF« (PEUGEOT CO2-skovdræn) på Peugeots inititiativ med det formål at forstå dynamikken i genopretning af den tropiske regnskov og dens rolle for optagelse og oplagring af drivhusgasser.

Projektet er placeret nordøst for Mato Grosso i Brasilien og dækker et totalt areal på 10.287 ha, herunder mere end 7.000 ha bevaret Amazonas regnskov og 2.000 ha tidligere græsningsareal. Det er på denne udpinte jord, at man siden 1999 har plantet mere end 2,5 millioner træer, som for størstedelens vedkommende er oprindelige arter, og dermed er i gang med at genskabe skoven.