SKIP TO CONTENT
TEKNOLOGI

EAT8 AUTOMATISK GEARKASSE, PURETECH OG BLUEHDI MOTORER

Peugeot vil give dig køreglæde, der påvirker miljøet mindst muligt. Peugeots ingeniører og designere har derfor udviklet en række energieffektive løsninger.

PURETECH MOTORER

Peugeots 3-cylindrede PureTech benzinmotorer kombinerer høj effektivitet med avanceret teknologi. De blev kåret som årets motor i deres klasse i 2015, 2016 og 2017, og de bruges i alle modelserier fra Peugeot, fra 108 til 5008.

BLUEHDI MOTORER

Peugeot er førende inden for energieffektive løsninger og har udviklet det mest effektive system på markedet med henblik på at reducere forureningen. BlueHDi er navnet på Peugeots Euro 6 dieselmotorer, som har høj ydeevne og lav emission.

EAT6 AUTOMATISK TRANSMISSION

EAT6 gearkassen er en 6-trins automatgearkasse med høj effektivitet. Den er designet til at reducere CO2-udledningen drastisk, samtidig med at den bidrager til høj kørekomfort.

EAT8 AUTOMATISK TRANSMISSION

Denne automatgearkasse fra Peugeot reducerer brændstofforbruget med op til 7 % takket være bedre effektivitet, aktivering af stop/start-funktionen fra 20 km/t og otte gear. Den har også lav vægt og en kompakt konstruktion.

STOP & START FUNKTION

Med stop/start-funktionen, som leveres til benzin- og dieselmotorerne, kan du køre mere miljøvenligt uden at gå på kompromis med kørselsreglerne.

 

 

Stop/start-funktionen er specielt tilpasset bykørsel og slukker automatisk for motoren, når bilen standser, fx på grund af rødt lys eller stopskilt. Når du vil køre videre, starter motoren hurtigt og jævnt.

 

 

Denne teknologi har mange fordele: lavere brændstofforbrug (15 % lavere end en normal bil i tæt bytrafik), lavere CO2-udledning (nul udledning, når motoren er slukket) og ingen motorstøj, når bilen holder stille.

 

 

Stop/start-funktionen kan deaktiveres, for tilpasning til alle kørestile.

EMP2 og CMP PLATFORME

Stellantis Groups nye bybiler, mellemstore biler og premium-modeller er bygget på EMP2-platformen eller CMP/eCMP-platformen. Begge platforme tilbyder:

 

 

  • En modulær arkitektur, der opfylder kravene på de vigtigste markeder (4- og 5-dørs sedaner, stationcars, multifunktionskøretøjer, SUV'er, cabriolet og coupémodeller)
  • Flere motorer og drivsystemer på samme platform (4-cylindret, hybrid, firehjulstræk)
  • Lettere biler med lavere CO2-udledning og samtidig bedre stivhed, højere sikkerhed og mere køreglæde takket være innovative materialer med lav vægt, såsom stål, kompositmaterialer og aluminium, og brugen af ​​moderne produktionsprocesser (såsom varmestempling og lasersvejsning)
  • Innovativ teknologi, der bidrager til bedre styring, manøvredygtighed, indvendig komfort og sikkerhed (f.eks. gulve i kompositmateriale og dæk med meget lav rullemodstand)
  • Flere justeringsmuligheder (f.eks. store hjul, forskellige akselafstande, lav rustning og lav frihøjde) uafhængigt af karrosseri (SUV, sedan, osv.)

 

EMP2-platformen blev introduceret med Peugeot 308 i 2013 og bruges til at bygge Peugeot 3008/3008 genopladelig hybrid og 5008 SUV, 508/508 genopladelig hybrid, 508 SW / 508 SW genopladelig hybrid, Rifter, Traveller og Experte / e -ekspert.

 

CMP / eCMP platformen er designet specifikt til konstruktionen af ​​bybilen 208 / e-208 og den kompakte SUV 2008 / e-2008.

ELEKTRISK MOTOR

Peugeot er det eneste mærke i verden, der tilbyder versioner med elmotor i alle modelserier:

 

 

  • Peugeot e-208 bybil
  • Peugeot e-2008 SUV
  • e-Rifter multifunktionsbil
  • e-Expert varevogn
  • e-Traveler multifunktionsbil
  • Peugeot e-LUDIX el-scooter

HYBRID TEKNOLOGI

Peugeot er en drivkraft i den teknologiske udvikling af bilindustrien. Målet med al innovation i Peugeot er at skabe køreglæde. Det gælder også, når vi nu gradvist går over til eldrift.

 

 

Genopladelig hybridteknologi kombinerer en elektrisk motor med et genopladeligt batteri, med en benzinmotor.

 

 

Det giver dig mulighed for kun at køre med elmotoren på korte ture (op til 59 km ifølge WLTP) og bruge forbrændingsmotoren, når du har brug for mere rækkevidde på længere ture.

GENBRUG AF BATTERI

I tråd med målet om at reducere bilernes miljøpåvirkning ved slutningen af ​​deres levetid, har Stellantis Group indgået et samarbejde med SNAM, den europæiske markedsleder inden for batteriindsamling og -genbrug. Aftalen, der blev underskrevet i slutningen af ​​2015, som en forlængelse af samarbejdet indgået med SNAM i Frankrig i 2012, garanterer, at batterierne fra kasserede el- og hybridbiler indsamles og genanvendes korrekt hos alle forhandlere og på alle produktionssteder i Europa.

 

SNAM genbruger 70 % af massen af ​​lithium-ion-batterierne i elbiler og 84 % af massen af ​​Ni-MH-batterier i hybridbiler. Det er et godt stykke over kravet om en genanvendelsesprocent på 50 % i de europæiske regler.

BRÆNDSTOFFORBRUG

For at give kunderne bedre information udgiver Stellantis Group uafhængige, certificerede beregninger af det faktiske brændstofforbrug.