Kør foråret trygt i møde!
Efter en hård vinter er det tid til en forårsklargøring af bilen.
Bl.a. er det i takt med de stigende temperaturer nu, du bør skifte til sommerhjul, da de er beregnet til årstiden. Det er også vigtigt at give bilen et forårstjek, som bl.a. indeholder et eftersyn, rensning og smøring af bremserne.
Får du samtidig med hjulskiftet udført et forårstjek inkl. bremseftersyn får du lige nu tjekket for kun 999 kr.
Prisen gælder til 30.04.2024, og skifte til sommerhjul er ikke inkluderet i prisen.
BOOK TID TIL HJULSKIFT I DAG
En bil er som regel en større investering, som du bør passe godt på. Gå derfor ikke på kompromis, når den har brug for et værksted. Heller ikke nu, hvor det er tid til at klargøre bilen til de varme måneder.
Den beslutning vil du helt sikker ikke blive ærgerlig over ...
DINE HJUL SKAL PASSE TIL ÅRSTIDEN
3 GODE GRUNDE TIL AT SKIFTE TIL VINTERHJUL
Dækkene på vinterhjul er skabt i blødt gummi med mange lameller. Du er derfor sikret...
…et bedre vejgreb i vinterføret og på kolde, fugtige veje generelt
…en væsentlig kortere bremselængde, end hvis du kørte på sommerhjul
…at risikoen for aquaplaning minimeres
OBS: I flere lande er det lovpligtigt, at køre med vinterhjul, når føret kræver det
(Kilde: Rådet for større dæksikkerhed)
ET FORÅRSTJEK INKL. BREMSEEFTERSYN ER EN GOD INVESTERING – OG TRYGHED
Et forårstjek med bremseeftersyn er derfor en god investering i både din bil og i din sikkerhed.
3 gode grunde til at få foretaget et forårstjek
- Øget sikkerhed for dig, dine passagerer og medtrafikanter
- Forlængelse af bilens levetid
- Forbedring af bremsernes ydeevne og holdbarhed.
Vidste du?
- Dæk defineres som nedslidte, og derfor ulovlige, når der er mindre end 1,6 mm mønster tilbage - af sikkerhedsmæssige årsager anbefales det dog at skifte dæk, når mønstret er 3 mm.
- For at passe bedst muligt på dækkene, er det vigtigt, at køre med det korrekte dæktryk. Luften i dækket kan ændre sig hurtigt, så sørg for at kontrollere trykket, men også sporing og afbalancering jævnligt.
- At slitage afhænger af hhv. dækvalg, kørselsmønster og bilmodel. Som hovedregel kan man dog antage at kunne køre mellem 25.000 og 35.000 km på et sæt helt nye dæk.