SKIP TO CONTENT
DE TO VEJE

DE TO VEJE

 

DE TO VEJE

Med så meget passion og innovation har PEUGEOT cykler og motorcykler modtaget verdensomspændende anerkendelse i konkurrencer og blandt den brede offentlighed. PEUGEOT er en af ​​de sjældne producenter, der er så godt repræsenteret og konsekvent på 2, 3, 4 hjul.

1886

LANCERING AF PRODUKTIONSCYKLER OG TRICCYKLER

På foranledning af Armand Peugeot og efter test på Grand Bi, serielancering af PEUGEOT cykler og trehjulede cykler med kædetransmission på Beaulieu-fabrikken.

1901

Præsentation af den første Peugeot 1,5 hk motorcykel

PRÆSENTATION AF DEN FØRSTE PEUGEOT 1,5 CH MOTORCYKEL

Efter lanceringen i 1898 af motoriserede trehjulede cykler, præsentation af den første 198 cc PEUGEOT 1,5 hk motorcykel

1934

LANCERING AF 500, 350, 175 CM3 MOTORCYKLER OG 100 CM3 MOTORCYKLER

Fra 1901 til 1939 præsenterede PEUGEOT 61 modeller fra 100 til 745 cm3.

I 1934 slog P515 (495cm3) 9 internationale rekorder, herunder 3000 km tilbagelagt med en gennemsnitshastighed på 118 km/t.

1952

SEJR PÅ BOL D'OR OG LE MANS TIL P176 MOTORCYKLEN

Udvalget af PEUGEOT knallerter og motorcykler spænder nu fra 100 til 250 cc.

1955

LANCERING AF S55 SCOOTER

PEUGEOT lancerer produktionen af ​​S55 og S57 scootere, som i deres linje fremkalder deres 4-hjulede søster, 203.

1974

SALGSREKORD MED P103- OG P104-SERIEN

Rekord på knallertmarkedet (begrænset til 50 cc), hvor PEUGEOT havde været pioner siden 1949.

1982

LANCERING AF SC- OG SXNDE-SERIEN

Scootermoden er tilbage, og PEUGEOT lancerer SC- og SX-serien, de første løbehjul med plastkarrosseri.

1983

PY10 - 1. CARBON CYKEL

PY10FC revolutionerer racercyklen med et stel lavet af carbon. Det vil blive værdsat lige så meget af "professionelle" som af amatører.

1984

VTT1 - 1. MARKEDSFØRT I Frankrig

På forkant med sine kunders ønsker, frigiver PEUGEOT Cycles den første mountainbike, der markedsføres i Frankrig.

1992

FORBINDELSE MED CYCLEUROPE

Fremstilling og markedsføring er betroet til Cycleurope, som derefter bliver ejer af hele produktionsværktøjet.

2006

LANCERING AF SATELISEN, DEN FØRSTE STORE PEUGEOT 125 SCOOTER

Efter succesen med Elystar, den første 125-scooter udstyret med ABS-bremsning som standard, præsenterer PEUGEOT Satelis og Geopolis, GT-scootere inspireret af biler.

2009

A2B CYKEL

Mærkets første elektrisk assisterede cykel (VAE) integreret i et globalt mobilitetskoncept.

2015

MAHINDRA, DEN NYE SKUESPILLER

PSA sælger 51% af PEUGEOT Scooter til den indiske producent og beholder 49% af kapitalen samt brugen af ​​mærkets image. Dette samarbejde giver mulighed for større internationalisering og baner vejen for fremtidige produkter.

2016

DJANGO ADVENTURE, 60 EFTER!

Som et vink til historien udfører to eventyrere kunststykket at nå Ho Chi Minh-byen med Django fra Paris for at hylde Serge Gracium og Michel Vaslin, der i 1956 havde foretaget den modsatte rejse på styret af PEUGEOT S57.

2017

INNOVATIVE MOBILITETSLØSNINGER e-KICK OG eF01

I en kontekst, hvor adgangen til bycentre i stigende grad begrænses, blev PEUGEOT i 2017 det første bilmærke, der markedsfører hidtil usete multimodale mobilitetsløsninger. Den elektrisk assisterede e-Kick scooter og den elektrisk assisterede foldecykel eF01 gør det muligt, udover et motorkøretøj, at foretage byrejser i fuld frihed.